MR-lid gezocht

Gezocht: Een ouder die zitting wil nemen in de medezeggenschapsraad (MR). Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde ouder die zich beschikbaar wil stellen voor de vacature. Meer over de MR lees je hier en hieronder hebben we alvast een aantal vragen beantwoord over je lidmaatschap, heb je nog meer vragen mail ons of spreek ons aan.

Wanneer kan ik beginnen?
We zoeken een MR-lid voor aankomend schooljaar. Dus eigenlijk het liefst zo snel mogelijk.

Hoe word ik ingewerkt?
Gewoon door mee te doen! De eerste vergaderingen ben je natuurlijk vrij om eerst de kat uit de boom te kijken. Indien je dat wenst is er ook de mogelijkheid om de cursus MR-start te doen, waarbij je in één avond de rechten en plichten van de MR leert kennen. Niet vanuit een theoretisch verhaal, maar toegespitst op wat je in de praktijk tegenkomt.

Hoeveel tijd kost het me?
We vergaderen 6 tot 8 keer per jaar, altijd ’s avonds, op wisselende avonden. En voor elke vergadering zijn er altijd een aantal stukken die gelezen moeten worden, max. half uurtje leeswerk.

Hoe lang zit ik er aan vast?
In principe stel je je voor drie jaar beschikbaar. Zit je (jongste) dochter of zoon nu in groep 7 of 8, dan natuurlijk korter. Maar mocht je situatie veranderen, dan is het natuurlijk altijd mogelijk om tussentijds te stoppen.

Welke ‘hot items’ spelen er?

• We hebben vorig jaar een roerig jaar gehad, maar er zijn ook al heel veel plannen gemaakt voor de toekomst. Hoe werken deze plannen in de praktijk? Waar is er bijsturing nodig?
  • Nu we een gezamenlijke BRIN-nummer hebben met De Trekvogel, is het goed om te kijken waar we kunnen samenwerken. Zijn er bijvoorbeeld mogelijkheden voor financiële voordelen?
  • En de privacy wetgeving moet ook nog zijn definitieve vorm krijgen bij ‘t Kasteel.

Kan ik op proef meedraaien?
Jazeker! Woensdag 26 september is onze eerste MR-vergadering, je bent van harte uitgenodigd om mee te doen. Wil je hierbij aanwezig zijn, laat het ons weten!

Kan iemand mij uitgebreid informeren voor ik mij eventueel beschikbaar stel?
Ook dat is zeker mogelijk. Daar maken we dan graag een afspraak voor.

Hoe is de procedure?
Zijn er meer ouders die zich beschikbaar stellen, dan komt er een verkiezing. Alle ouders krijgen een mail met de motivatie van de kandidaten en de ouders kunnen vervolgens hun stem uitbrengen.

Waarom zou ik ‘ja’ zeggen?
Als je als ouder wil meepraten en meedenken over de school is de MR de beste plek. Daarnaast zijn de vergaderingen heel gezellig. Op het ene moment gaat het over serieuze zaken, het andere moment wordt er hard gelachen.

Meld jij je aan voor 30 september? Dat zou heel leuk zijn!

Groet,

Anja Linschoten (leerkracht groep 7 en 8), Marianne Vergouw (leerkracht groep 1/2), Karin Venus (onderwijsassistent groep 5/6), Angela van Wijk (moeder Noa groep 5/6 en Angema Romijn, (moeder van Tessel groep 4)