Kom jij ook wennen op ’t Kasteel?

Wennen op school

----

Kan uw kind niet wachten om naar school te gaan? Of ziet uw zoon of dochter er juist een beetje tegenop? De stap naar de basisschool is voor ieder kind (en vaak ook voor ouders) heel groot. Daarom is het goed om met een mini-stapje te beginnen: eerst een paar keer komen wennen. Uw kind went bij ons door maximaal 5 dagdelen in de klas te zijn. Waarbij hij of zij de juf/meester alvast leert kennen en de andere kinderen in de klas. Ook leert uw kind alvast hoe het op school gaat.

Kon je vroeger gewoon lekker rondbanjeren in de speeltuin, nu moet je een dagprogramma volgen. In een nieuw gebouw met nieuwe kinderen. Zonder papa en mama. Dat valt niet mee! Gelukkig vinden de meesten snel hun draai in onze gemengde kleutergroep (groep 1 en 2 bij elkaar). En het kan best dat daar af en toe een traantje bij komt kijken. Op ’t Kasteel doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat uw kind zich snel op z’n gemak voelt.