thumbnail_Flyer The different Academy-mockup

The Different Academy

- - -

Op Mallorca zit The Different Academy. Silvia van Essen heeft deze naschoolse bijles groep opgericht.

In mei 2019 is de directie van Stichting Robijn op bezoek geweest op Mallorca. We hebben daar met kinderen, leerkrachten en ambassadeurs gesproken over het belang van de Engelse taal en het plezier dat kinderen hebben tijdens de bijles.

Waarom The Different Academy? Wij proberen ons te richten op de motivatie en echt geïnteresseerd te zijn in de kinderen, raken de kinderen gemotiveerd om te leren en wil ze zelf graag steeds meer doen en leren. Het gebeurt spelenderwijs en kinderen maken ook nog nieuwe vriendschappen.

In maart starten we een nieuwe locatie in Nederland op basisschool ’t Kasteel. Silvia en Femke werken samen om dit mogelijk te maken. Zij hebben samen met Helen (vakleerkracht Engels op ’t Kasteel) en Karlijn (de juf van The Different Academy) een programma uitgewerkt voor in maart en april voor de groepen 5 t/m 8. Wij hopen natuurlijk dat veel kinderen zich inschrijven.

Kinderen werken aan hun woordenschat, uitspraak, spraak, en schrijftaal. Spelenderwijs door bijvoorbeeld ‘wie ben ik’, ‘eitje tik’ en ‘memory’ leren kinderen steeds beter Engels. Ook gaan we contact maken via mail, skype of post met de leerlingen op Mallorca.

In de toekomst willen wij gaan uitbreiden een ook een programma starten voor groep 1-4. Wij houden u op de hoogte.