Activiteit bij ’t KasteelDivers

Thuisonderwijs op ’t Kasteel

Sinds maandag 16 maart zijn alle scholen gesloten in verband met het Coronavirus. Ook onze school ging dicht. Dit betekende dat wij direct aan de slag moesten met het geven van onderwijs op afstand, ook wel thuisonderwijs. Hoe ziet dat eruit op ’t Kasteel?

Sinds dinsdag 7 april hebben alle kinderen werk meegekregen voor de aankomende drie weken. Ieder kind kan zowel digitaal als op papier werken. De leerkrachten volgen het digitale werk en geven de kinderen minimaal twee keer per week feedback. De kinderen kunnen vragen stellen of krijgen tips van de leerkracht op het gemaakte werk. Ook ontvangen de groepen 1-5 bijna dagelijks een instructiefilm van de leerkracht.

Het is voor ons heel belangrijk dat de pijlers van ’t Kasteel doorgaan ondanks dat wij gesloten zijn. Daarom ontvangen de kinderen elke week een les Engels van Miss Helen en een Atelier les van juf Judith.

En in de eerste schoolweek was er ook een jarige, Imanie werd vier jaar. Helaas kon zij nog niet naar school, maar op haar verjaardag werd er namens ’t Kasteel verrassing bezorgd bij haar.