DiversKunst en Creativiteit

Start Kinderboekenweek

We hebben er weer echt een feestje van gemaakt, de opening van de Kinderboekenweek. ’s ochtends werden de kinderen door de kasteelheer en kasteeldame ontvangen samen met onze eigen minstreel Anouk. Zij zong samen met de kinderen liedjes over vriendschap en de kinderboekenweek. In de school waren er op verschillende plekken mini optredens van het team, een voorstelling en er werden vriendschaparmbandjes geknutseld. Wat een heerlijke start van de kinderboekenweek!

De voorstelling ging over twee beste vrienden die ondanks een verhuizing vrienden bleven. Na de voorstelling kregen alle groepen een boek die past bij het thema vriendschap. In de klas wordt er voorgelezen uit dit boek of lezen kinderen zelf uit het boek.