Activiteit bij ’t Kasteel

’t Kasteel loopt voor War Child

Op dit moment zijn er miljoenen kinderen uit conflictgebieden die niet naar school kunnen. Zij ontvluchten hun huis voor oorlog en geweld. Wij vinden onderwijs voor ieder kind belangrijk én vinden dat ieder kind recht heeft op onderwijs.

Om die reden is er een taalklas voor alle kinderen die gevlucht zijn uit een oorlogsgebied en nu in IJsselstein wonen. Wij bieden (samen met andere basisscholen in IJsselstein en de Gemeente IJsselstein) deze kinderen een veilige plek, plezier en we laten ze leren.

Omdat onderwijs niet voor ieder kind vanzelfsprekend is, steunen wij War Child.
War Child geeft kinderen weer de touwtjes in handen. Zingend, dansend en spelend wordt hun veerkracht gestimuleerd. Zo kunnen ook zij bouwen aan een toekomst vol vrede. Wij willen daaraan meebouwen!

Vandaag zijn wij deze Koningsdag gestart met de warming up op Pasapas en daarna is de sponsorloop gestart. Onder luid gejuich van alle ouders en leerkrachten hebben de kinderen fantastisch hardgelopen om onze mooie school.

Volgende week weten we precies hoeveel er is opgehaald, maar na de eerste telling is er al meer dan € 1000,00 opgehaald. Dit is ongelofelijk. Het is zo mooi om te zien hoe kinderen zich inzetten voor kinderen in een conflictgebied. Wij zijn ontzettend trots.

En dan hebben we de foto’s nog…

Aanmoediging van War Child

De Warming-up voorgedaan door groep 8

En toen ‘START’ weg waren ze. Hier lagen de straatstenen nog op zijn plek 😉

En nu tellen! Hoeveel geld heeft het exact opgebracht?

En hier nog een keer waarom we zo hard hebben gelopen:

En na het eitje tik hebben we ook nog spelletjes op het schoolplein gedaan. Echte Koningsspelen!

Spot het ei! 👆👆

En alvast voor 27 april, nogmaals: