Activiteit bij ’t Kasteel

Nieuw in IJsselstein: Peutergym op ’t Kasteel

Bewegen is voor alle kinderen erg belangrijk. Ook voor uw peuter. Van een aantal ouders kregen wij de vraag of er ergens in IJsselstein peutergym mogelijk is. Het aanbod was er niet of beperkt. Omdat wij bewegen voor alle kinderen heel erg belangrijk vinden, starten wij vanaf 7 februari met peutergym bij ons in de speelzaal.

Tijdens peutergym leren kinderen niet alleen motorische vaardigheden zoals vangen, gooien en klimmen, maar ook sociale vaardigheden zoals samen spelen, wachten op je beurt of delen. Allebei zijn straks belangrijk als uw peuter een kleuter wordt er naar school gaat.

Tijdens deze vijf weken merkt u dat uw kind zelfvertrouwen krijgt en dat de motoriek steeds beter wordt. Ook maken ze vriendjes en hebben ze tijdens het bewegen enorm veel plezier.

De lessen bieden veel variatie zodat de kinderen gemotiveerd blijven. De les duurt 45 minuten. De eerste 30 minuten beweegt u samen met uw kind en de laatste 15 minuten staat er voor u koffie en thee klaar en is er een spel onderdeel voor alle kinderen waarin ze samenspelen en samenwerken.

Komt u ook bewegen met uw peuter? Graag tot 7 februari!

Voor meer info en data kijk hier.