Boeken Leestip

Leestip 9: Mijn papa is een…

Het is weer tijd voor een leestip. Met deze leestip vieren we de samenwerking met de Bibliotheek. Voor de maand juni, een boek voor de kinderen vanaf groep 1: Mijn papa is een… Zondag is het vaderdag en papa is je grote held! Wat kan papa niet? Hij laat je alles ontdekken.

In het fantasievolle prentenboek  van Marieke van Ditshuizen lezen we in korte versjes hoe geweldig papa met zijn kinderen speelt. Leuk om samen te lezen en met de knutseltip ben je klaar voor Vaderdag!

Papa neemt de kinderen mee op avontuur. Hij vliegt met ze rond alsof hij een vliegtuig is. Hij stampt door de tuin en maakt ze nat, als een olifant. Hij is groot en woest als een reus. Hij zwiert en zwaait als een draaimolen en zwemt met de kinderen in bad alsof hij een krokodil is. Rollebollen op het bed, een kussengevecht, ze spelen tot laat en eigenijk moeten ze naar bed. Nog één keer papa, toe? Mijn papa is een… beetje moe.

Mijn papa is een… is een vrolijk prentenboek op rijm over een vader met een rijke fantasiebeleving waar de kinderen ronduit van genieten. Het verhaal is rijkelijk geïllustreerd met vriendelijke, zachtgekeurde tekeningen die twee pagina’s beslaan. Op de eerste spread zie je vader en zijn kinderen samen spelen in het hier en nu. De fantasievolle belevenissen worden verteld in korte eigentijdse versjes en eindigen altijd met de vraag: Mijn papa is een….? Nou raden maar! Papa mag dit prentenboek wel elke avond aan ons voorlezen!