Boeken Leestip

Leestip 4: Lezen over vriendschap

Onze samenwerking met de Bibliotheek levert ook elke maand een leestip op. En in de boekenweek gaan de leestips (het zijn er meer ;-)) natuurlijk over vriendschap. Laten we gelijk beginnen!

De middernachtbende

Schrijver: David Walliams

Illustrator: Tony Ross

Tom belandt met een enorme buil op de kinderafdeling van het Lord Funt Ziekenhuis. Om twaalf uur ’s nachts vormen de kinderen daar de Middernachtbende. Met elkaar proberen ze de droom van een van hen uit te laten komen. Lezen vanaf ongeveer 9 jaar.

Spoken kloppen niet

Schrijver: Eulàlia Canal Iglesias

Illustraties: Rocio Bonilla Raya

Beer en Bosmarmot zijn dikke vrienden en spelen elke dag met elkaar. Als Beer Eend uitnodigt, wordt Bosmarmot vreselijk jaloers. Hij verzint een list om Eend buiten de deur te houden. Prentenboek met grappige, sfeervolle kleurenillustraties in natuurlijke kleuren. Voorlezen vanaf ongeveer 4 jaar.

Ali’s oorlog

Schrijver: Auteur: Lydia Rood

Yessin zit klem tussen twee werelden. Thuis, waar zijn ouders willen dat hij een goede Cito-toets maakt, zodat hij naar het vwo kan. En school, waar Ali de koning van de klas is en alle jongens doen wat hij zegt. In zijn hart wil Yessin niet meedoen met Ali’s streken: Sara pesten en voetbalplaatjes stelen uit de supermarkt. Maar als hij niet meedoet, hoort hij er niet bij. Lezen vanaf ongeveer 10 jaar.

Eindelijk een goed boek voor jongens!

Nog meer lezen over vriendschap? Hier lees je nog veel meer tips.