Activiteit bij ’t Kasteel

Groep 3 en 4 naar de Boer!

Het is een jaarlijks feestje geworden, en vorige week woensdag was het weer zo ver. De kinderen van Groep 3 en 4 gingen naar Melkveebedrijf familie Van der Scheer te Lopik.

De boerderij is een zogenaamde educatieboerderij. Doel van deze boerderijlessen is kinderen te laten ontdekken waar hun voedsel vandaan komt en ze te laten onderzoeken wat er leeft en groeit op de boerderij. Melk, kaas en eieren worden niet in de fabriek gemaakt ;-)!

In Lopik hebben Erik en Janneke van der Scheer een modern melkveebedrijf met 130 melkkoeien. De koeien lopen in een ruime stal. Ze worden gemolken in een melkstal met 24 koeien tegelijk. Verder is er op de boerderij een moestuin en zijn er verschillende fruitbomen. Erik en Janneke vertellen graag over de koeien en de boerderij en de kinderen hingen aan hun lippen.

“Weet je wat?
De koeien kunnen op waterbedden gaan liggen!”

📸: Rajsrie Sewpal