Start 't Kasteel

Een kerstkaart?

Afgelopen week hebben alle ouders en relaties een kerstkaart ontvangen. Een kerstkaart hadden we nog nooit gestuurd, maar dit was een bijzondere gelegenheid. Het is het moment om stil te staan bij wat er gebeurd is het laatste half jaar. De kerstkaart niet ontvangen? Dit was mijn boodschap:

Sinds augustus heet onze school ’t Kasteel, maar niet alleen de naam is veranderd, de hele school is veranderd. En ik ben trots op het resultaat.

We weten nu als school waar we voor staan: ­Werelds/Kleurrijk, Veilig/Vertrouwd, ­Vernieuwend en Samen. En we hebben duidelijke pijlers ontwikkeld: Engels leren vanaf groep 1, groepsoverstijgend ­samenwerken, ­ontdek-je-talent-vakken, creativiteit stimuleren, ontzorgen door extra service en wat nog in het vat zit: een supermooi schoolplein. Dat is nog eens een ­fundament voor een kasteel!

Wat niet veranderd is, is de goede sfeer op school. Of is die zelfs iets beter geworden? Wat ook niet veranderd is, is het schitterende team waarmee we dit doen. Of stralen die zelfs nu nog iets meer? En de betrokkenheid van ouders. Of is de betrokkenheid nog groter geworden? Wat zeker niet veranderd is, zijn de blije gezichten van de kinderen. Of zijn ook die nog iets blijer?

Als ik zo terugkijk op het afgelopen half jaar, voel ik heel veel dankbaarheid! Dank aan het bestuur en de raad van toezicht van Robijn, dank aan ’t team, en dank aan alle ouders!

En als laatste, maar zeker niet onbelangrijk, de ­kinderen! Want als het even moeilijk was, hoefde ik maar te kijken in de ogen van deze lieve, ondeugende, mooie, bijzondere kinderen en dan weet ik weer waar ik het voor doe!

En daarom deze kerstwens!

Om iedereen enorm te bedanken, een heel fijne vakantie en een goede ­jaarwisseling te wensen! Tot in het nieuwe jaar!

Femke
Trotse directeur ’t Kasteel