Start 't Kasteel

Nieuw plafond en verlichting

Als u onze school binnenkomt, kijk dan gerust even naar boven. In de hele school hebben wij prachtig ledlicht gekregen. De oude lichtbakken maakten een vervelend zoemend geluid en knipperde regelmatig. Kinderen en leerkrachten hadden hier last van.

In de zomervakantie zijn alle oude lichtbakken verwijderd en is er gekozen voor ledverlichting. Het verlichtingsniveau is beduidend hoger en veel gelijkmatiger dan de oude verlichting. En er is gekozen voor de softone variant die een aangenaam rustige sfeer creëert.

Met bewegingsmelders schakelen de lampen automatisch aan en uit. Als er dus niemand in het lokaal is wordt er energie bespaard.

In de gang en kleuterlokalen zijn de plafondplaten ook vervangen. De platen waren niet goed meer en we merkten dat de akoestiek onvoldoende was. Het galmde vaak in de klassen. Met de nieuwe platen lijkt het plafond hoger, oogt het rustiger en is de akoestiek fantastisch! Kinderen kunnen zich zonder gezoem, met beter licht en betere akoestiek beter concentreren. Wij zijn er heel erg blij mee!

Op een later moment worden de plafondplaten in alle lokalen vervangen.