’t Kasteel Groepsoverstijgend samenwerken en buiten spelen

Pijlers van ’t Kasteel

----

Onder een kasteel hoort een stevig fundament. Zo leg je een goede basis voor de toekomst. Op school bouwen we samen met de kinderen het fundament voor taal, lezen en rekenen. Maar wat hebben onze kinderen over 10 of 15 jaar nog meer nodig? Wij geven ze daarom alle ruimte om zichzelf op verschillende gebieden te ontwikkelen. Wie ben je? Waar ben je goed in? Wat vind je leuk? Om dat te ontdekken hebben we ’t Kasteel gebouwd op 6 pijlers.

Spelenderwijs Engels leren

In de klas werkt Miss Helen met een Engelstalige methode die de kinderen op een speelse manier de taal leert. Elke groep heeft 1 uur per week Engelse les. Daarnaast werken wij door middel van projecten ook aan de Engelse taal samen met andere vakken. Zo zorgen we voor een optimale aansluiting op (tweetalig) middelbaar onderwijs.

Groepsoverstijgend samenwerken

Samen onderweg zijn, dat betekent uitgaan van verschillen. Om die verschillen te overbruggen, moet je intelligentie en innovatie inzetten. Dat is precies de reden waarom wij elke week met groep 1 tot en met 8 groepsoverstijgend werken aan een vakgebied. Dit gebeurt ook een aantal keren per week per onder-, midden- of bovenbouw. Op deze manier werken kinderen van verschillende leeftijden samen, leren ze van en met elkaar en werken zij op hun eigen niveau.

Talenten ontwikkelen

Waarom zou je alleen tijdens schooluren je talenten ontdekken en ontwikkelen? Voor iedereen die zich meer wil verdiepen bieden wij vanaf 14.00 uur meerdere workshops aan op het gebied van kunst, dans, sport, muziek, creativiteit, lezen, bijles, sociale vaardigheidstraining en nog veel meer. Wij werken samen met verschillende organisaties uit IJsselstein en Nieuwegein.

Creativiteit stimuleren met kunst en cultuur

Creativiteit en fantasie is een groot goed waar kinderen zomaar mee worden geboren. Met behulp van een vakleerkracht Kunst en Cultuur en een echt atelier willen we ervoor zorgen dat ze deze talenten nooit meer kwijtraken en ze verder blijven ontwikkelen.

Lekker buitenspelen
Buiten zijn, ontspannen, ontdekken, samenwerken en uitgedaagd worden draagt bij aan de leerprestaties. Laten wij nou het mooiste speelplein van IJsselstein hebben. Kom maar lekker springen, klimmen, graven, tillen en bouwen!